Zondag 28 september 2014 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Cambreur College 2014 - WaarBenJij.nu Zondag 28 september 2014 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Cambreur College 2014 - WaarBenJij.nu

Zondag 28 september 2014

Door: Hilde en Jolie

Blijf op de hoogte en volg Cambreur

28 September 2014 | Nederland, Eindhoven

Gisteravond zijn we aangekomen bij ons eerste gastgezin. Een erg mooi appartement en een kamer voor ons tweeën. Adrika woont met haar vader, moeder, oma, opa en broertje in dit appartement. We hebben allebei best goed geslapen en konden 's ochtends uitslapen. Op onze kamer hebben we airco wat heel fijn is want buiten wordt het niet koeler dan 25 graden.

Nadat we allebei gedouched hadden, hebben we ontbeten. We kregen rijst met erwten, tenminste we dachten dat het erwten waren en we kregen boterhammen met kaas of Nutella.

Vervolgens gingen we met de auto door de stad rijden. We dachten dat we op de weg van het vliegveld naar het appartement al heel veel gezien hadden zoals; zwerfhonden, mensen slapend op straat, verkeer dat door elkaar rijdt, armoedige winkeltjes langs de snelweg en veel straatafval. Maar vanmiddag in het licht konden we nog veel meer zien. Het was duidelijk ook veel drukker op de weg. Auto's rijden kris kras doorelkaar en er wordt constant getoeterd. Naast auto's rijden ook veel mensen op een scooter of motor. Soms zit er een heel gezin op een motor, twee ouders met drie kinderen bijvoorbeeld. Langs de weg zie je heel veel kraampjes of winkeltjes. Mensen proberen aan de kant van de weg groenten en fruit te verkopen maar ook auto-onderdelen. Toen we aan het rondrijden waren zagen we wel heel duidelijk het verschil tussen rijk en arm. Je ziet arme mensen onder een golfplaat liggen terwijl er net iemand in een super mooie auto langs rijdt. Wat we wel raar vonden was dat een vrouw vis aan het verkopen was op de grond zonder verpakking met 36 graden. Het was vandaag heel erg warm. Onze uitwisseling vertelde dat het ook wel veel warmer is dan normaal. Zij waren dit extreme ook niet gewend.

Later in de middag zijn we naar de school geweest. We hadden eerst een halfuurtje tot een uurtje met de Nederlandse leerlingen en leraren bijgekletst. Hoe iedereen het vond en hoe de andere huizen eruit zagen. Maar ook wat we nog verwachten mee te maken. Toen werden we verwelkomt door de Indiërs. We kregen allemaal een stip op ons voorhoofd en rijst en bloemetjes in ons haar. De leraren hielden een speech. Daarna lieten de Indiërs een filmpje zien met foto's van de uitwisseling toen zij in Nederland waren. Vervolgens gaven andere leerlingen uit India een kleine culturele show met dans. Er is momenteel een festival hier in Thane, Mumbai. Er wordt negen dagen lang gefeest en gedanst. Hier hoort ook een bepaalde dans bij die we morgen gaan leren.

Rond zeven uur reden we terug van de school naar het appartement. We hebben heel lekker gegeten. De moeder van Adrika had pasta en rijst klaargemaakt. Ook had ze brood geroosterd met olie (denken we) en watermeloen. De vader liet ons een soort yoghurt proeven met mango smaak. Dat was ook heel lekker. Zometeen gaan we nog naar buiten om naar een snoepwinkel te gaan en om nog te kijken naar het festival.

Vandaag was een geslaagde dag met veel indrukwekkende dingen te zien. Morgen moeten we vroeg ons bed uit omdat we naar school gaan dus zullen we vandaag optijd gaan slapen.
Nu moeten we gaan opschieten of in het Hindi challa challa (als we het goed gespeld hebben).

• 28 September 2014 - 19:50

Wil Derksen-Wiggemans:

Geweldig om zo op de hoogte te worden gehouden.

• 28 September 2014 - 20:16

Raymond&Helen:

Heerlijk dat jullie zo'n warm welkom gehad hebben!! We lezen met veel plezier jullie verslagen. Geniet van deze week!

• 28 September 2014 - 21:54

Monique:

Super om te lezen dat de eerste indruk al leuk en indrukwekkend is.

• 28 September 2014 - 22:14

Simone:

Een levenservaring. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Ik ben benieuwd naar de dagen die nog komen.

• 29 September 2014 - 08:37

Thérèse:

heel interessant om te lezen. We blijven je volgen. Een fijne tijd. Liefs Thérèse Ruud

• 29 September 2014 - 12:51

Cambreur College 2014:

Hallo leerlingen en collega's, wat fantastisch om jullie eerste ervaringen te lezen! Natuurlijk kan ik me goed inleven, omdat ik er zelf ook geweest ben. Ik weet hoe warm het daar is ( in alle opzichten). Vanochtend kreeg ik een sms van mevr. Spijker die schreef dat de zaal hard lachte om de culturele show. Dus ik neem aan dat die geslaagd was! Prima! Geniet met volle teugen, want het is een heel bijzondere ervaring.
    Heel veel groeten, Antoinette Groeskamp

• 29 September 2014 - 14:45

Harrie Van Zon:

Wat leuk om zo je te kunnen volgen. Al je belevenissen daar. Begrijp dat je een goede reis hebt gehad en dat je goed bent ontvangen bij je gastouders. Blijf je volgen en vele groetjes.

• 29 September 2014 - 19:31

Jan En Elly Pullens:

Wat een ontvangst en gastvrijheid! Geniet met z`n allen!

• 01 Oktober 2014 - 20:26

Monique Rooijakkers:

Fijn om te lezen dat jullie zo gastvrij worden ontvangen. Heel veel plezier nog!

• 02 Oktober 2014 - 08:55

Uyen Oversteeg:

Ooh wat fijn om te lezen dat jullie zo opgevangen zijn. Ik had ook niet anders verwacht. Het begint hier bij mij wel te kriebelen, mooie herinneringen komen weer boven drijven. Ik ga de andere reisverslagen lezen, ben erg benieuwd.