zaterdag; dag van vertrek - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Cambreur College 2014 - WaarBenJij.nu zaterdag; dag van vertrek - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Cambreur College 2014 - WaarBenJij.nu

zaterdag; dag van vertrek

Door: Anouk Zondag en Maartje Bastiaansen

Blijf op de hoogte en volg Cambreur

27 September 2014 | Nederland, Eindhoven

Zaterdag 27 september was het dan eindelijk zo ver; we gaan naar India! Na tien superleuke dagen met de Indiers in Nederland was het onze beurt om te vertrekken naar India. We stonden om half 6 op om vervolgens om kwart over 6 richting Schiphol te vertrekken. Om 8 uur verzamelden we met de hele groep op Schiphol. Na het inchecken liepen we even rond op Schiphol en om 11:10 gingen we het vliegtuig in. Eerst naar Frankfurt. Op Frankfurt Airport moesten we nog even flink opschieten om de vlucht te halen naar Mumbai. Uiteindelijk hebben we het gelukkiig gered. In het vliegtuig hebben we om onze tijd door te komen films gekeken en muziek geluisterd. We kregen ook harstikke lekker eten tijdens de vlucht. De vlucht ging hierdoor super snel. We waren dan ook super enthousiast om de Indiers weer te ontmoeten. Toen het vliegtuig landde waren we dan ook super blij dat we er eindelijk uit mochten. Het vliegveld zag er super goed uit, wat ons stiekem best wel verbaasde. We moesten lange gangen aflopen en vervolgens door de douane. Daarna hadden we gelukkig allemaal vrij snel onze koffers en gingen we naar buiten. Dit was echt een geweldig moment. Al onze hosts stonden volledig gekleed in oranje, met vlaggetjes op hun wangen met hun ouders te wachten op onze komst. We zagen ze al van veraf staan. Super enthousiast kwamen ze naar ons toe rennen en toen was daar dus het moment van hereniging. We hebben iedereen even een dikke knuffel gegeven. Het was echt een heel mooi moment. Van de super enthousiaste Indiase docent moest er, natuurlijk, meteen een groepsfoto gemaakt worden. Met 10 verschillende camera's natuurlijk. Vervolgens moesten we maar snel met onze gastgezinnen naar huis.
Toen wij naar buiten liepen, kwam de warmte ons meteen tegemoet. Het voelt super klam aan en het is volledig windstil. Het was 2 uur 's nachts toen we aankwamen, dus we zijn benieuwd hoe dit overdag zal zijn als de zon schijnt. En dan te bedenken dat we ons lichaam vrijwel volledig moeten bedekken. De stank viel ons mee. Er hangt hier zeker wel een typische geur, maar je went er al vrij snel aan.
Met de vader van onze eerste uitwisselingsstudent redden we naar huis. We kwamen er meteen al achter dat India wel een chaotisch land is. We liepen al 10 keer verkeerd naar de auto toe, en wanneer we er eindelijk bij de auto waren paste de koffers niet soepel in de auto. Maar na wat passen en meten zaten we uiteindelijk in de auto onderweg naar ons tijdelijke onderkomen. Natuurlijk maakte we wanneer we de auto verlieten een echte cultuur shock mee ondanks het al donker was.
Overal redden auto's, fietsers en tuktuks die alleen maar naar elkaar aan het toeteren en bellen. Verder liepen ook overall zwerfhonden op straat en ook voor de mensen was er geen apart looppad, dus zij liepen ook over straat. De weg was erg ongelijk en dat merkte je goed in de auto. Ok alle kleine winkeltjes en kraampjes vielen op. Dus we zijn benieuwd hoe het er op straat uit zal zien wanneer alles belicht is.
Nadat we even kort langgs de school hier zijn gereden kwamen we dichter bij onze apartementen. Die we al vanaf een afstand konden zien.
We gingen de lift in richting de 14e etage, waar het apartement zich bevindt. Onze eerste indruk over het huisje, is vooral klein maar erg schattig en knus ingericht en we voelde ons gelijk helemaal thuis. We slapen met zijn vieren op een klein kamertje. De badkamer viel ons vooral ook op. Erg primitief, maar goed genoeg voor ons verblijf van een paar dagen hier. Na nog wat gekletst te hebben gingen ook wij rond half 4 's nachts lekker slapen.
We laten alles hier op ons afkomen, en weten zeker dat we na deze reis een hele ervaring rijker zijn!

• 28 September 2014 - 11:09

Jos En Antoinette Dankers:

Wij wensen jullie allemaal een geweldig verblijf in India. En lezen met belangstelling jullie verslagen (met foto's?)

Groetjers, Jos en Antoinette

• 28 September 2014 - 11:17

Elly En Jan Pullens:

Wat snel, dit eerste verslag van jullie en wat een indrukken zullen op jullie afkomen!
    Veel plezier! Succes met alles en groetjes van ons uit Dongen voor iedereen daar!

• 28 September 2014 - 12:51

Marja En Gerard Bastiaansen:

Heel leuk verhaal. Gaat een geweldige week worden. Geniet ervan!

• 28 September 2014 - 15:20

Jose Wiggemans:

Wat een geweldig verslag over de eerste dag. En wat super dat jullie in het oranje werden verwelkomd.
    Het zal best een warm weerzien zijn geweest, ook al vanwege het hete klimaat.
    Dit wordt vast een grandiose ervaring, om nooit te vergeten.
    Have fun en ik wacht in spanning op jullie volgende verslag.
    Groetjes José Wiggemans ( oma van Jolie).

• 28 September 2014 - 16:28

Ingrid Pullens:

heel veel plezier allemaal en de groeten uit dongen!

• 29 September 2014 - 17:50

Germaine Portier:

Maartje en Anouk, heel leuk geschreven. Ik kreeg direct een goed beeld van de omgeving etc. Heel veel plezier samen en jullie zullen zeker een ervaring meenemen die jullie nooit vergeten.

• 01 Oktober 2014 - 20:24

Monique Rooijakkers:

Heel mooi geschreven. Fijn dat we op deze manier op de hoogte worden gehouden. Veel plezier. Geniet ervan!