Vrijdag 3 oktober - Reisverslag uit Bombay, India van Cambreur College 2014 - WaarBenJij.nu Vrijdag 3 oktober - Reisverslag uit Bombay, India van Cambreur College 2014 - WaarBenJij.nu

Vrijdag 3 oktober

Door: Elisa en Wieske

Blijf op de hoogte en volg Cambreur

03 Oktober 2014 | India, Bombay

Vandaag had iedereen een dag vrij waarbij ze zelf hun dag konden inplannen. Iedereen ging natuurlijk iets anders doen, maar wij vertellen alleen over onze dag. We weten toevallig dat een paar mensen naar Bollywood gingen en dat sommigen naar een soort pretpark zouden gaan. Maar wij gingen vandaag Mumbai verkennen!
Eerst mochten we uitslapen (eindelijk!). Na gedoucht te hebben met emmers (o jawel) maakten we ons klaar voor een dagje Mumbai. Vandaag is tevens de laatste dag van het Navratri Festival, dit werd 's avonds volop gevierd. We gingen met een huurauto richting Mumbai met onze twee gastgezinnen (Kriti met ouders en broertje, Avani met ouders). Na een autorit van meer dan een uur kwamen we rond 4 uur aan in Mumbai, waar we eerste een museum gingen bezoeken. In dit museum waren allerlei oude voorwerpen en opgezette dieren te zien.
Toen we om 6 uur uit het museum werden gejaagd (een bewaker begon hard op z'n fluitje te blazen) gingen we met de auto verder naar het grote station van Mumbai. Dot station was geheel verlicht en kwam du mooi uit in het donker. We hebben even een kijkje genomen bij de treinen, maar moesten al snel door naar een etenstentje (iedereen had honger behalve wij..). Opeens begon er een groots vuurwerk. De vader van Avani nam ons mee naar een groot park, met in het midden een grote pop van papier. Aan het eind van het vuurwerk waren ee harde knallen en staken ze de pop in brand, waardoor hij later neerviel. De vader van Avani vertelde dat ze hiermee symboliseren dat ze al het kwaad weg willen hebben en dus weer 'schoon' verdergaan. Dit betekende dat het einde van het festival is aangebroken.
Na dit mooie einde gingen we met de auto verder naar de Queens Necklace. Dit was een stad die de vorm van een ketting aannam. Er was veel vuurwerk te zien in de verte en veel gebouwen met nog meer licht. We hebben hier veel foto's van gemaakt.
Het werd al laat en we moeten morgen vroeg opstaan, dus na dit gezien te hebben gingen we meteen naar huis. We reden nog langs een verlichte brug (die heel mooi was).
Het was een lange dag en zijn volledig uitgeput. Straks gaan we nog pasta eten en dan snel naar bed. Morgen hebben we namelijk een trektocht in de jungle, en we moeten heel vroeg op! Maar al met al was het een leuke dag!

• 03 Oktober 2014 - 19:05

Jan En Elly Pullens:

Bedankt weer voor een leuk verslag. Zo hebben we een goed idee gekregen van het festval en Queens' necklace (gegoogeld!). Fijn dat er in India ook pasta op het menu staat. Veel plezier nog met z'n allen morgen!

• 03 Oktober 2014 - 19:16

Helga Van Der Weele:

Beste Indiagangers,
    Ik geniet van jullie verslagen, zie en ruik Mumbai weer als jullie vertellen over het verkeer, de winkeltjes, de school, het station, de mensenmassa's en de vochtige warmte. Jullie boffen met de overnachting in een gastgezin. Dan krijg je toch veel meer mee van het dagelijkse leven in India dan in een hotel.
    Ik wens jullie nog veel plezier en een behouden terugreis.
    Helga van der Weele

• 03 Oktober 2014 - 20:13

Monique Rooijakkers:

Weer een mooi verslagje, zodat we ook in onze verbeelding kunnen voorstellen wat jullie meemaken. Morgen nog een heeeeeele lange dag voor de boeg en dan midden in de nacht het afscheid. Heel veel plezier nog morgen en alvast een veilige terugreis. Sterkte bij het afscheid!